بهترین مارک خودکار
خرید دفتر شطرنجی

خرید دفتر مشق

چرا به راهنمای خرید دفتر مشق نیاز داریم؟
دفتر مشق از جمله مهمترین موارد در راهنمای خرید لوازم تحریر است که بچه‌ها هر روز با آن سروکار دارند. تمرین نوشتن در سال‌های نخست آموزش بسیار مهم است. بنابراین هرروز به بچه‌ها تکالیفی داده می‌شود که باید آن را در دفتر مشق خود بنویسند. اگر بدون هیچ‌گونه اطلاعات زمینه‌ای به فروشگاه‌های عرضه‌ی دفتر و نوشت‌افزار مراجعه کنیم، با گوناگونی شایان توجهی روبه‌رو می‌شویم.

شاید برای ما انتخاب یک دفتر مشق مناسب دشوار و پیچیده شود یا به برخی موارد ضروری توجه نکنیم. بنابراین لازم است از یک راهنمای خرید دفتر کمک بگیریم.

به‌طور کلی در راهنمای خرید دفتر مشق این موارد لحاظ می‌شود:

ابعاد دفتر
وزن دفتر
تعداد برگ‌ها
جنس کاغذ
جنس جلد
طراحی جلد
صحافی

وزن دفتر و تعداد برگه‌ها
یکی از نکاتی که در راهنمای خرید دفتر خصوصا برای مدرسه بچه‌ها به آن توجه می‌شود، وزن دفتر است. بچه‌ها تقریبا تمام روزها باید دفتر مشق را با خود حمل کنند. با توجه به حمل سایر وسایل و سنگین شدن کیفشان باید تلاش کرد تا حد امکان از وسایل سبک‌تر استفاده کنند.

وزن دفتر از یک سو با تعداد برگه‌ها و از سوی دیگر با جنس و ضخامت آن‌ها ارتباط دارد. این‌که دفتر بچه‌ها چندبرگ باشد، معمولا در اختیار والدین نیست زیرا آموزگاران هستند که آن را بر اساس حجم احتمالی تکالیف تشخیص و اعلام می‌کنند. می‌توانید تا حدودی این مقدار را تغییر دهید اما تأثیر چندانی در وزن دفتر نخواهد داشت.

محصولات پیشنهادی

اشتراک گزاری این مطلب در:

فهرست