محصولات دکوری چوبی
لوازم تحریر دانشگاه

هدایای مناسبتی ویا تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که هدیه مناسبتی ویا تبلیغاتی چیست و اغلب در کجا استفاده می‌شود. گفتنی است که هدایای مناسبتی و تبلیغاتی، هدیه‌هایی هستند که اغلب موسسات و صاحبان کسب و کار برای جلب توجه و وفاداری به کارمندان و مشتریان خود اهدا می‌کنند. این هدایا در به دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار کمک بسیار زیادی به کسب‌وکارها می‌کنند. هر چه هدایایی که یک شرکت اهدا می‌نماید، جذاب تر و خلاق‌تر باشند تاثیر بیشتری روی مخاطبین آن مجموعه خواهد گذاشت. این تاثیر بیشتر قطعا سبب افزایش رضایت و حس وفاداری مخاطبین می‌گردد و در نهایت به فروش و سود بیشتر شرکت منجر خواهد شد. صاحبین هر کسب و کار از روش‌های تبلیغاتی مثل چاپ سررسید، چاپ تقویم رومیزی، محصولات دیجیتال، ارائه ست مدیریتی و … برای هدایای مناسبتی خود استفاده می‌کنند. این هدایا اگر به رسمی تهیه شوند می‌توانند نقش بیلبورد تبلیغاتی را اجرا کنند. هدایای تبلیغاتی اصولا ابزاری برای تبلیغات و جلب نظر مخاطب هستند. از این رو شرکت ها و سازمان ها سعی می‌کنند به طور مداوم از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی داریم شما را بانواع هدایای تبلیغاتی و کاربرد آن‌ها در زمان‌های مناسب آشنا کنیم.

خرید لوازم تحریر ویژه مناسبت و ایام خاص – خرید لوازم تحریر مناسبتی

هدیه تبلیغاتی اختصاصی
گفتنی است که همه‌ی هدایای تبلیغاتی رو مخاطب می‌تواند هر طرح، عکس و یا لوگویی که بخواهد روی آن ها چاپ کند و در بسته بندی‌های زیبا به دست مخاطبان خود برساند. به این ترتیب شخص سفارش دهنده می‌تواند هدایای تبلیغاتی منحصر به فردی را با توجه به هدفی که در نظر دارد سفارش دهد و پس از چاپ دریافت نماید. هدایای تبلیغاتی علاوه بر تبلیغ برندها می‌توانند در زمینه شخصی نیز استفاده شوند و از آن ها برای جلب نظر دوستان و آشنایان خود استفاده کرد. همان طور که گفتیم هدایای تبلیغاتی تنها یک هدیه نیستند و البته تنها یک آگهی تبلیغاتی نیز نمی‌باشند. این هدایا علاوه بر اهداف تبلیغاتی که در پیش دارند به منظور تشکر و قدردانی از مخاطب به سبب اعتماد و اطمینانی که به محصولات شما نموده است به آن ها عرضه می شوند. لذا اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و می‌خواهید حرفه‌ای عمل کنیدو از رقبای خود پیشی بگیرید، از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید. هدایای تبلیغاتی شامل سررسید، خودکار تبلیغاتی، لیوان و ماگ تبلیغاتی، ست مدیریتی، ست دیجیتال و … می‌شود که با درج شعار و پیام خاصی یا لوگو در بسته بندی‌های شکیل به هدبه‌ای اختصاصی تبدیل می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی مناسبتی
هدایای مناسبتی امروزه اکثر سازمان‌ها و کسب و کارها درباره هدایای تبلیغاتی اطلاعات دارند و از آن‌ها در شرایط و مناسبات مختلف استفاده می‌کنند. برخی کسب و کارها برای گروه‌های خاصی از مخاطبان خود در زمان‌های خاص هدیه تهیه می‌کنند، در نظر داشته باشید که افراد از دریافت هدیه در مناسبات خاص بسیار خرسند شده و همیشه آن را به خاطر می‌سپارند. پس این ترفند تبلیغاتی می‌تواند یک حرکت و اقدام درست برای بازاریابی هر برندی باشد. بسیاری از سازمان‌ها و مشاغل برای تبلیغات محصولات و خدمات خود در اغلب این مناسبت‌ها هدایای سازمانی مخصوصی را تهیه می‌کنند. این هدایا نشان دهنده ارزش دادن به مخاطبان از طرف هر سازمان می‌باشد. این هدایا میتواند هدایای نوروزی شامل هدایای خوراکی، هفت سین، سررسید، تقویم و… باشد. اگر هدایای شب یلدا را تهیه می‌کنید می‌توانید از سالنامه حافظ، پک خوراکی و یا ظروف مسی و صنایع دستی و … استفاده کنید. هدایای مناسبتی به طور کل به چندین دسته تقسیم می‌شوند.

هدایای مناسبتی ملی مانند جشن نوروز و شب یلدا
هدایای مناسبتی مشاغل مختلف مانند هدیه برای روز پزشک، هفته نیرو انتظامی و …
هدایای مناسبتی اعیاد مذهبی مانند عید مبعث، عید غدیر و …
هدایای مناسبتی خاص مانند هدیه روز پدر ، روز مادر، روز دانشجو و …
هدایای نمایشگاهی مانند برگذاری نمایشگاه بین المللی کتاب، تبلیغات و…
هدایای تبلیغاتی سازمانی
هدایای سازمانی

امروزه بسیاری از سازمان‌ها به دنبال برقراری روابطی پایدار و مستحکم بین خود و مخاطبانشان هستند. یکی از ترفندهای بسیار عالی که در بازاریابی می‌تواند موثر باشد ارائه هدایای سازمانی و هدایای منحصر به فرد تبلیغاتی است. باید بدانید که بازاریابی خلاقانه باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان شما نام تجاری شرکت را به رسمیت شناخته و آن را در ذهن‌ خود به خوبی حک کنند که این امر در برندینگ بسیار حائز اهمیت است.بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر در مدت زمان مشخص از مزایای ارائه هدایای سازمانی استفاده می‌کنند که پیشنهاد می‌شود این هدیه‌ها را به صورت کاربردی و در جهت رفع نیاز مخاطب خود تهیه کنند. هدیه‌های سازمانی می‌تواند از عوامل توسعه کسب و کار شما با کمترین هزینه ممکن برای شرکت باشد. هدیه سازمانی درواقع هدیه‌ای است که از سوی مدیران سازمان‌ها و موسسات برای مشتریان و کادر خود، تهیه شده و جهت قدردانی و یا تبریک مناسبت یا رویدادی خاص، به آنها اهدا می‌شود. هدایای سازمانی می‌تواند شامل ست سررسید دار، خودکار تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، ماگ‌های تبلیغاتی، بج سینه و … باشد.

نکات مهم در خرید بهترین هدایای مناسبتی و تبلیغاتی
همانطور که گفته شد مدیران مجموعه های مختلف برای هر مناسبت خاص یا تشکر و قدردانی و به پاس همکاری با دیگر مدیران، همواره به دنبال تهیه بهترین هدایا هستند. ما باید بدانیم تهیه هدیه‌های مناسب نیازمند اطلاعاتی است که در ادامه بیان می‌کنیم.

هدیه ای کاربردی برای هر دو جنسیت «زنانه و مردانه» تهیه کنید.
هدایای مدرنی را بخرید که دیگر شرکت ها از آن ها استفاده نکرده باشند.
بر روی پک هدایای سازمانی تهیه شده؛ برند یا مارک شرکت خود را قرار دهید.
هدیه ای متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان را بخرید.
تبلیغات خود را در جای مناسبی از محصول قرار دهید که برای استفاده کننده آزار بصری نداشته باشد.
اطلاعاتی که بر روی هدیه ثبت می شود باید کوتاه ولی با معنی باشد. یعنی اطلاعات ضروری تبلیغاتی بر روی کالای هدیه ثبت شده باشد.
انواع هدیه تبلیغاتی در حال فعالیت می باشد و امروزه انواع و اقسام این هدایا را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. عمده هدایای تبلیغاتی که این شرکت عرضه می نماید عبارتند از:

انواع ساعت‌های تبلیغاتی دیواری و رومیزی
انواع خودکار، خودنویس و روان نویس تبلیغاتی
لیوان، ماگ و فلاسک تبلیغاتی
ست مدیریتی
ساک دستی
آفتابگیر خودرو
سررسید
هدایای دیجیتال( شامل پاور بانک، فلش ، هدفون و …)
تقویم های رومیزی
و …
طراحی هدایا برای مخاطب امروز کار ساده ای نمی باشد چرا که امروزه مخاطبین تنها به دنبال زیبایی نیستند. بلکه در کنار یک ظاهر زیبا به دنبال کیفیت بالا نیز هستند.

آیا استفاده از هدیه‌های مناسبتی وتبلیغاتی روشی موثر برای تبلیغات است ؟

تبلیغات با استفاده از هدایای مناسبتی و تبلیغاتی امروزه یکی از موثرترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی است و برای تمامی محصولات و کسب و کارها میتواند روش تبلیغی بسیار قابل قبولی باشد .

بهترین نوع هدایای مناسبتی و تبلیغاتی از نظر کارشناسان باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
۱- قیمت مناسب و به صرفه
۲- کیفیت بالا در کنار ظاهری زیبا
۳- کاربردی بودن آن
۴- مرتبط با زمینه فعالیت سازمان
۵- در دید عموم قرار داشتن

محصولات پیشنهادی

اشتراک گزاری این مطلب در:

فهرست