بازگشت به مدرسه
پوشه کار دانش آموزی

مداد تراش ها

مدادتراش‌ها از نظر ساختار به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها دارای تیغه مسطح هستند. برخی دیگر تراشیدن را با یک قطعه‌ی استوانه‌ای مارپیچ صورت می‌دهند.

اگر به این ویژگی توجه کنیم، انواع مداد تراش ساده و مخزن‌دار در یک دسته و انواع رومیزی دستی و برقی در دسته‌ی دیگر قرار می‌گیرند.

انواع مدادتراش را می‌توان در دو دسته‌ی مکانیکی و برقی نیز قرار داد. با توجه به این ویژگی، انواع مدادتراش مکانیکی شامل مدادتراش‌های ساده مخزن‌دار و رومیزی دستی می‌شود. مداد تراش برقی در دسته‌ی دیگر قرار می‌گیرد.

بهترین تراش‌های ساده، همان‌هایی هستند که معمولا دارای یک تیغه مسطح و یک پیچ اند و بدنه‌ای ساده دارند. البته ممکن است شکل بدنه‌ی آن‌ها متفاوت باشد. مدادتراش های ساده تنوع زیادی ندارند. بیشتر تنوع آن‌ها به بدنه و رنگشان خلاصه می‌شود.

بدنه مداد تراش ساده معمولا از این جنس ها است:

مداد تراش بدنه پلاستیکی: با استفاده از پلاستیک می‌توان بدنه‌ی مداد تراش را در رنگ‌های متنوع ساخت. البته تیغه و پیچ معمولا فلزی هستند.
مداد تراش بدنه فلزی: با توجه به فلزی بودن پیچ و تیغه، این مداد تراش، تمام فلزی محسوب می‌شود. به همین دلیل وزن آن قدری سنگین‌تر از انواع مداد تراش بدنه پلاستیکی است. همچنین دوام آن بیشتر است و به این دلیل، قیمت بالاتری دارد.

محصولات پیشنهادی

اشتراک گزاری این مطلب در:

فهرست